
2025 metų balandžio 07-11 dienomis Kroatijoje vyko Erasmus+ programos KA122-SCH tarptautinė darbo stebėjimo praktika, finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Paraišką dalyvauti Erasmus+ programoje pateikė ir projektą parengė Vilniaus Vydūno progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Eglė Bridikienė ir Indrė Ežerskytė-Andrulevičienė. Erasmus+ programos darbo stebėjimo praktikos Kroatijoje koordinatorės buvo Vilniaus Vydūno progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Eglė Bridikienė ir Osnovna škola brace Radica mokyklos anglų kalbos mokytoja Ksenija Kahlina.
Projekto tikslas – pagilinti žinias apie įtraukiojo ugdymo diegimą Europoje, tobulinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą bei ugdyti įgūdžius, reikalingus veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius. Projekto metu buvo siekiama sukurti bendradarbiaujančią mokyklą, atvirą pokyčiams, leidžiančią teikti tikslingesnę ir efektyvesnę pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kad jie galėtų ugdyti savo stipriąsias puses, rodyti iniciatyvą, išbandyti savo idėjas ir tapti aktyviais bei visaverčiais visuomenės nariais.
Bendradarbiavimas vyko tarp Vilniaus Vydūno progimnazijos ir Osnovna škola brace Radica mokyklos pedagogų. Darbo stebėjimas vyko Kroatijos Kloštar Ivanič miestelyje. Į darbo stebėjimo praktiką vyko: kūno kultūros mokytoja Aušra Stankevičienė, anglų kalbos mokytoja Eglė Strebulytė, lietuvių kalbos mokytoja Jūratė Ratautienė, pradinių klasių mokytoja Jurgita Baikštienė ir socialinė pedagogė Dalia Petkūnienė.
Osnovna škola brace Radica mokykloje pedagogų komanda stebėjo įvairių dalykų pamokas pagal organizatorių individualiai sudarytą tvarkaraštį. Pamokas aptardavo ir analizuodavo kartu su dėsčiusiu mokytoju ir paskirtu mentoriumi. Bendravimas su pedagogais, mentoriais bei koordinatore vyko anglų kalba. Vilniaus Vydūno progimnazijos mokytojos pagilino ne tik anglų kalbos žinias, bet ir išmoko kroatiškų žodžių bei frazių. Mokytojos sužinojo, kaip ugdymas gali būti pritaikytas įvairiems gebėjimams, poreikiams, kultūroms; jos mokėsi diferencijavimo ir individualizavimo metodų pamokose, darbo su mišriomis mokinių grupėmis strategijų. Išmoko, kaip atpažinti mokinius, kuriems reikia papildomos pagalbos, kaip sudaryti pagalbos planą ir jį įgyvendinti.
Bendradarbiavimas tarp mokyklų ir švietimo įstaigų Europoje – tai puiki galimybė pasidalinti gerąja patirtimi, pasidalinti veiksmingais ugdymo metodais, įtraukiojo ugdymo praktikomis, inovacijomis. Mokytojai, dalyvaujantys tarptautiniuose projektuose, įgyja naujų žinių, tarptautinės patirties, praktinių įgūdžių, plečiasi jų akiratis, pasitikėjimas savimi ir kompetencijos, dirbant su įvairiais mokinių poreikiais.